Digitan Palvelukeskus, SOC, Helsingin Pasilassa tarjoaa ammattitaitoista valvontapalvelua erilaisille järjestelmille ja tietoliikenneverkoille.

Valvottavat kohteet:

  • kiinteistöjärjestelmät
  • prosessijärjestelmät
  • lähetys- ja mediajärjestelmät
  • IP-pohjaiset tietoliikenneverkot ja toteutukset

Yksilöllistä palvelua

Digita suunnittelee ja toteuttaa valvontapalvelut asiakkaan tarpeiden mukaan. Digitalla on käytössään vankan ammattitaidon lisäksi nykypäivän parhaiden käytäntöjen mukaiset teknologiat ja toimintatavat, joilla taataan toimiva ympäristö reaaliaikaiseen luotettavaan valvontaan.

Voimme tarjota myös valvontajärjestelmien suunnittelun ja toteutuksen yksilöllisenä erillisratkaisuna asiakkaan tarpeiden mukaan.

Valvontapalvelut sisältävät esimerkiksi:

  • IP- ja kärkitietopohjaisia hälytyksiä keskitetyn valvontajärjestelmän kautta
  • Palvelinjärjestelmien valvonta
  • Palvelukokonaisuuksien monitorointi
  • Viankorjauksen käynnistäminen ja koordinointi
  • Viankorjauksen ja työnkulun väliaikatilannetiedotukset
  • Yhteenvedot ja loppuraportointi
  • Kulunvalvonnan seuranta
  • ITIL-viitekehyksen mukainen toimintamalli ja dokumentointi
  • 24/7 päivystys valvomossa vähintään kahden hengen miehityksellä

Tiedotus vikatilanteesta sovitaan asiakkaalle parhaiten sopivalla tavalla joko puhelimitse, SMS- tai sähköpostiviestillä.

Vikatilanteiden analysointi- ja raportointi toteutetaan räätälöidysti asiakkaan tarpeen mukaan. Hinnoittelut toteutetaan joko tapahtuma- tai vakiosopimuspohjaisesti.

Digitan erityisosaaminen ja kokemus ovat etenkin tietoliikenne- ja mediapalveluiden toteuttamisessa sekä operoinnissa ja valvonnassa. Digitalla on myös vahva kokemus kriittisten ja turvaluokiteltujen järjestelmien toimintaympäristöistä.

24/7 operointi etähallintatyökalujen avulla lyhyellä vasteajalla

  • Sovellusten ja prosessien käynnistykset ja pysäytykset, resetit
  • Vian analysointi ja mahdolliset varajärjestelmien kytkennät
  • Viankorjauksen käynnistäminen laitetoimittajien kanssa
  • Status-tietojen tarkistus ja tulosten mukaan sovitut toimenpiteet
  • Konfigurointimuutokset ja sovelluspäivitykset
  • Käyttäjätunnusten ylläpito ennalta sovittuihin järjestelmiin
  • Varmistusten aktivointi (Backup restore)
  • Tietojen siirto tarvittaessa eri osapuolten välillä

Viankorjauspalvelut

Digitan maan kattava organisaatio ja päivystysjärjestelmä mahdollistavat viankorjauksen kaikkialla Suomessa. Takaamme, että asiantuntijamme ovat viankorjauspaikalla tarvittaessa kolmen tunnin sisällä työpyynnön vastaanottamisesta.

Viankorjauspalveluihin paikan päällä kuuluvat esimerkiksi:

  • Laitteiden resetointi
  • Laitevaihdot, sovelluspäivitykset
  • Vian paikallinen analysointi ja mahdolliset varajärjestelmien kytkennät
  • Viankorjauksen käynnistäminen laitetoimittajien kanssa
  • Tietoliikennevikojen analysointi ja viankorjauksen käynnistäminen operaattorien suuntaan
  • Pienitehoisten (n. 10kW) varavoimakoneiden vuokraus ja paikalle tuonti sähkövikojen osalta
  • Varavoimakoneiden saatavuus tarkistettava tilanteen mukaan
  • Mastossa tehtävät viankorjaustoimenpiteet. Mastotyöt vaativat aina vähintään kaksi henkilöä.