Digita News kesäkuu 2017
Kuva_HybridiTV-juttuun_rajattu_iso

Hybridi-tv-palveluiden käyttö hyvässä kasvussa

Hybridi-tv:n tuoma yhteisöllisyys, interaktiivisuus ja monipuolisuus houkuttavat katsojia monin tavoin viettämään enemmän aikaa television ääressä. Mainostajille hybridi-tv puolestaan avaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia. Uusien palveluiden kehittämisen näkökulmasta hybridi-tv-penetraatio on jo merkittävä, noin 150 000 laitetta on kytkettynä Digitan verkkoon.

Uudenlainen tutkimusmenetelmä hybridi-tv-ympäristössä
Taloustutkimus ja Digita selvittivät kevään aikana mahdollisuuksia kehittää uusia digitaalisia palveluita ja tutkimusmenetelmiä. ”Taloustutkimus haluaa kehittää kuluttajille uudenlaisia tapoja osallistua tutkimuspaneeleihin. Digitan hybridi-tv tarjosi meille mielenkiintoisen uuden tutkimusalustan”, kertoo Pasi Huovinen Taloustutkimuksesta. ”Tässä yhteistyöpilotissa meillä oli mahdollisuus yhdistää tietoja kahdesta eri tietolähteestä ja analysoida yhdistetyn tiedon avulla erityyppisten kotitalouksien katselutottumuksia. Tulosten pohjalta voimme entistä paremmin ymmärtää tv-katsojien tarpeita ja uudenlaisten palveluiden lisäksi tarjota myös tv-yhtiöille uusia liiketoimintamahdollisuuksia”, kertoo Digitan videojakeluliiketoiminnasta vastaava johtaja Teppo AhonenLue lisää >>>

Eturintamassa hyödyntämässä tv-tekniikan uusia mahdollisuuksia
Digita ja MTV testasivat toukokuussa perinteisen televisiomainonnan ja online-mainonnan yhdistämistä hybridi-tv-ympäristössä erinomaisin tuloksin. Testin aikana MTV näytti Kainuun alueella lineaarisen television mainostauoilla perinteisen mainonnan lisäksi online-videomainoksia. Digita on tehnyt pitkään yhteistyötä TV-yhtiöiden kanssa televisiomainonnan kehittämisessä. Hybridi-tv:n yleistyminen kotitalouksissa avaa aivan uusia mahdollisuuksia myös mainosrahoitteiselle televisiolle. Digitan tavoite on tuoda nämä suomalaisten mainostajien ulottuville, josta nyt tehty kokeilu on yksi esimerkki. Lue lisää >>>


Digita / Viestintä