R-kioski vitamine well_01
R-kioskin virvoitusjuomamainos hybridi-tv:ssä kesäkuussa 2016.

R-kioski, Sanoma ja Digita testasivat Digitan antennitelevisioverkossa uutta televisiomainonnan ratkaisua. Kesäkuun kahden ensimmäisen viikon aikana toteutetussa kokeilussa R-kioskin virvoitusjuomatarjousta mainostettiin tv-kanavilla Nelonen, Jim, Liv ja Hero R-kioskin mainoksen yhteydessä. Erityinen hybridi-tv:ssä toteutettu mainos näkyi Digitan antennitelevisioverkon katsojille, joilla on käytössään hybridi-tv-vastaanotin. Mainoksesta saattoi tilata tv:n kaukosäädintä käyttämällä ilmaisen virvoitusjuoman tarjouskoodin matkapuhelimeen, ja lunastaa sen R-kioskeissa ympäri Suomea.  

”R-kioski on niin liiketoiminnassaan kuin myös markkinoinnissaanollut eturintamassa kokeilemassa uusia konsepteja. Kun Digita ja Sanomakertoivat hybridi-tv-mainonnan kohdennettavuuden tuomista mahdollisuuksista, halusimme mekin lähteä heti testaamaan konseptia”, kertoo business manager Harri Saalasti R-kioskilta. ”Mainostajana meitä toki kiinnostaa nähdä mainonnan vaikuttavuuden koko ketju katsojamääristä aina kassavirtaan asti”, jatkaa Saalasti. 

”Mainostajat luottavat edelleen televisioon jakelukanavana, joka on  tutkitusti tehokas tapa tuoda myyntiä ja rakentaa mielikuvia. On hienoa, että voimme kehittää televisiomainontaa edelleen ja tarjota mainostajille uudenlaisia ratkaisuja Digitan antennitelevisioverkossa”, kertoo Sanoman myyntiryhmäpäällikkö Ilkka Antikainen

”Tv-mainonnan teho on hyvä lineaarisessa televisiossa palveluiden tunnettuuden lisääjänä, mutta myös taktisen mainonnan osalta. Testiemme perusteella tv-mainontaan lisätyllä vuorovaikutteisuudella käyttäjien klikkaukset ovat nettimainontaa reilusti korkeammalla tasolla, jopa 1-4 prosenttia katsojista on reagoinut tv-mainosbanneriin”, kertoo liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen Digitasta. ”Testiemme mukaan tv-mainonnan yhteydessä kynnys reagoida mainokseen on selvästi matalampi kuin netissä”, sanoo Ahonen.

Lisätietoja: Teppo Ahonen, liiketoimintajohtaja, Videoelämyspalvelu, Digita