Näin toimit antenni-tv:n kanavanumerointimuutoksen jälkeen saadaksesi tv-kanavat näkyviin
Julkaistu: 11.11.2024
Osana HD-siirtymää Digita tekee maanlaajuisessa antenni-tv-verkossaan kanavanumerointimuutoksen tiistaina 19.11.2024 klo 10–15 välillä. Muutostöiden aikana tv-kanavilla esiintyy katkoksia kaikkialla Suomessa. Kanavanippu E:n kanavilla 8 (MTV Sub, Liv, Jim, Alfa, One Way TV, Iskuri.net) katkokset ovat kestoltaan 10–30 minuuttia, muiden kanavanippujen kanavilla katkokset ovat lyhyempiä. Seuraavassa asiantuntijan vastaukset yleisimpiin kysymyksiin ja ohjeet miten saat kanavat näkyviin:
1.Huoli pois, kaikki antenni-tv-kanavat ovat tallessa vain niiden järjestys on muuttunut
Jos tv-vastaanottimesi ei ole hakenut jo kanavia automaattisesti, niin sinun tulee tehdä kanavien uudelleenhaku, kun Digita on tiedottanut, että muutos on tehty.
2. Tee tarvittaessa kanavahaku (koskee vain antenni-tv-verkon kotitalouksia)
Kanavahaku on helppo tehdä, mutta haun käynnistäminen tapahtuu eri laitteissa eri tavoilla. Useimmissa kaukosäätimissä on MENU-nappi, jonka alta löytyy lisävalikko joko ASETUKSET, ASENNUS tai HAKU. Tarkat ohjeet kanavahakuun löytyvät laitteesi käyttöoppaasta. Alta löydät kanavien uuden järjestyksen muutoksen jälkeen. Klikkaa kuvaa saadakseni isomman kuvan.
HD-kanavien näkyminen edellyttää ajantasaista antennijärjestelmää ja HD-kelpoista vastaanotinta. Mikäli televisiosi ei ole HD-yhteensopiva, tulee sinun hankkia uusi televisio tai digiboksi saadaksesi kaikki kanavat näkyviin.
3. Mikäli kanavahaku ei onnistu tai auta, palauta laitteesi tehdasasetukset
Tee tehdasasetus laitteen käyttöohjeen mukaisesti. Laite ryhtyy yleensä hakemaan kanavia automaattisesti tehdasasetuksien jälkeen. Riippuen laitteen ohjelmistosta voi kanavahaun joutua tekemään tämän jälkeen vielä erikseen.
4. Ole yhteydessä Digitan kuluttajapalvelu Digita Infoon, mikäli kanavahaussa on haasteita
Digitan kuluttajapalvelun Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä.
Digita Infon aukiolo:
Avoinna arkisin klo 8–20
Laajennetut aukioloajat viikonloppuina 23.–24.11. ja 30.11.–1.12. klo 10–15
Puhelin 020 411 7676, sähköposti info@digita.fi
Digita Infoon soittaminen maksaa normaalin puheluhinnan verran. Hinnat voivat vaihdella hieman liittymätyypistä riippuen (mpm/pvm). Palveluun jonotus on maksullinen.
Lisätietoa kanavahausta ja HD-siirtymästä:
Kanavahaku:
Yleistä HD-siirtymästä
https://www.digita.fi/etusivu/hd-siirtyma/
Digita/Viestintä
Tiedotetta tarkennettu 12.11. siten, että lause “Saadaksesi kaikki kanavat näkyviin sinun tulee hankkia uusi televisio tai digiboksi.” on muokattu uudelleen muotoon: “Mikäli televisiosi ei ole HD-yhteensopiva, tulee sinun hankkia uusi televisio tai digiboksi saadaksesi kaikki kanavat näkyviin.”
Digita/Viestintä