Digita ja MTV: Nettimainonnan yhdistäminen tv-mainontaan isolle ruudulle toimii hyvin
Julkaistu: 22.12.2017
Digita ja MTV laajensivat syksyllä 2017 pilottiaan, jossa yhdistetään perinteinen mainonta ja online-mainonta hybridi-tv-ympäristössä. MTV:n kaikilla 17 mainosalueella toteutettu testi on kansainvälisestikin merkittävä askel kohti niin sanottua Adressable TV:tä, kohdennettua tv-mainontaa.
Digita on tehnyt pitkään yhteistyötä TV-yhtiöiden kanssa televisiomainonnan kehittämisessä. Hybridi-tv:n yleistyminen kotitalouksissa avaa aivan uusia mahdollisuuksia myös mainosrahoitteiselle televisiolle. Digitan tavoite on tuoda nämä suomalaisten mainostajien ulottuville, josta nyt käyttöönotettu mainoskonsepti on yksi esimerkki.
”Teknisesti perinteisen mainonnan ja online-mainonnan sovittaminen yhteen toimii erinomaisesti. Tavoitteena on tehdä online-mainosnäytöt katsojakokemusta häiritsemättä. Digitan hybridi-tv:n jo nyt tarjoamat uudet mainonnan ratkaisut mahdollistavat lineaarisen tv:n ja online-mainonnan yhdistämisen ennennäkemättömällä tavalla, joka tekee tv-mainonnasta yhä kilpailukykyisemmän mainosympäristön”, kertoo Digitan COO Markus Ala-Hautala.
Nyt tehty kokeilu on jatkoa Digitan parin viimevuoden aikana markkinoille tuomiin TV-mainonnan lisäpalveluihin, joita ovat mm. vuorovaikutteinen TV-mainonta.
Median yhteydenotot:
MTV Oy, COO/CTO Risto Koivula, risto.koivula(at)mtv.fi, p. 040 543 3434
Digita Oy, COO Markus Ala-Hautala, markus.ala-hautala(at)digita.fi, p. 0400 549 023
MTV Oy on Suomen suurin kaupallinen televisioyhtiö joka uutisoi, viihdyttää ja luo elämyksiä suomalaisille 24 tuntia vuorokaudessa. MTV:n juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa ja nykyisin sen koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ovat MTV3, Sub ja AVA sekä verkossa maksuton MTV Katsomo-verkkopalvelu. Yhtiön kaikki maksulliset sisällöt on keskitetty uuteen C More -tuoteperheeseen, jonka ydin on kattava urheilutarjonta ja kotimaiset ja ulkomaiset sarjat sekä elokuvat koko perheelle. C More sisällöt ovat katsottavissa helmikuusta alkaen suoratoistona ja maksu-TV kanavilla.
Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan Data Center -palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.