Digita on vuoden 2019 Yleisön Parhaat Sekunnit -kilpailun pääyhteistyökumppani. Yleisön Parhaat Sekunnit palkitaan Voitto-gaalassa 7.3.2019. Digita on tuottanut yhteistyössä Screenforce Finlandin kanssa Yleisön Parhaat Sekunnit -mainosspotin, jossa tv-katsojille tarjoutuu mahdollisuus äänestää omaa suosikkimainostaan hybridi-tv äänestyspalvelun kautta.

”TV-mainonta kehittyy nyt nopeammin kuin koskaan. Vaikuttava mainos vetoaa tunteisiin ja aktivoi toimintaan. Seuraankin kovalla mielenkiinnolla kuinka suomalaiset mainostajat oppivat hyödyntämään hybridi-tv:n mahdollisuuksia. Tässä muutoksessa Digita on Screenforcelle luonteva kumppani”, sanoo Screenforce Finlandin johtaja Anna Lujanen.

yleison-parhaat-sekunnit-hybriditv-palvelu

”Olemme iloisia yhteistyöstä Screenforce Finlandin kanssa. Mainosrahoitteinen televisio on keskeinen monipuolisen suomalaisen tv tarjonnan mahdollistaja. Digita kehittää aktiivisesti uudenlaisia tv mainonnan ratkaisuja, jotta tv-mainonta pysyy parhaimpana mainosmediana myös tulevaisuudessa”, sanoo Teppo Ahonen. ”Nyt katsojille tarjottu hybridi-tv-äänestys on esimerkki tehokkaasta tavasta rikastaa mainoskampanjaa vuorovaikutteisella lisäpalvelulla”, jatkaa Ahonen.

Yleisön Parhaat Sekunnit- mainosspottia on ajettu 8.2. alkaen MTV:n, Nelonen Median, Discoveryn ja FOX:in tv-kanavilla. Hybridiäänestys onnistuu lähes kaikkien kanavien kautta. Lisäksi MTV:n ja Nelonen Median tv-kanavilla näkyy niin sanottu L-banneri, jossa katsoja ohjataan äänestämään. Palvelussa voi myös osallistua arvontaan, jossa Digita arpoo osallistujien kesken hybridi-tv-vastaanottimen.

Hybridi-tv-palveluita tarjolla jo kaikilla vapailla kanavilla

Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä. Muut kaapeliyhtiöt ovat toistaiseksi poistaneet palvelut tv-kanavilta ennen niiden jakelua asiakkailleen. Hybriditelevisiovastaanottimia on suomalaisissa kotitalouksissa tällä hetkellä arviolta noin puoli miljoonaa. Määrä on yli kaksinkertaistunut vuoden aikana ja kasvun odotetaan jatkavan samaa vahutia seuraavien vuosien aikana. Kaikkien Suomessa myytävien merkittävien laitevalmistajien äly-tv-laitteet tukevat hybridi-tv:tä, kun myös Samsung ilmoitti vuoden 2018 malliensa tukevan HbbTV-palveluja.

Hybridi-tv-sisältöjen listaa päivitetään jatkuvasti osoitteessa hybriditv.fi: https://hybriditv.fi/

Median yhteydenotot:

Digita Oy, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, p. 040 563 0299, teppo.ahonen(at)digita.fi

Screenforce Finland, televisiotoiminnan johtaja Anna Lujanen, p. 040 527 4734, anna.lujanen(at)screenforce.fi.

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.

Screenforce Finland on suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Screenforce Finland on television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö, jonka tavoitteena on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Screenforce Finlandin perustajajäseniä ovat MTV, Sanoma Media Finland, Discovery Networks Finland ja Fox Networks Group.