Digita solmi kesäkuussa Social Media Fab Oy:n kanssa sopimuksen Digitan ensimmäisestä antenni-tv:ssä jaeltavasta netti-tv-kanavasta. SoMeTV kanava lanseerattiin 15.6.2018 kanavapaikalla 19. Kanava näkyy nettiin kytketyillä hybridi-tv-laitteilla.

Sometv_kuva

SoMeTV yhdistää perinteisen television ja sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, joka sisältää päivittäisiä livelähetyksiä sekä videokirjaston. SoMeTV näkyy hybridi-tv-laitteiden lisäksi osoitteessa www.tvsome.fi sekä YouTubessa kanavanimellä ”tvsome”.

”Lanseerasimme ensimmäisenä Suomessa vaikuttajamarkkinoinnin konseptin Woi.fi -yhteisön, jonka inspiroimana päätimme tarjota viihdettä kaikille suomalaisille, jotka eivät välttämättä seuraa somea arjessaan, vaan telkkari on edelleen katsojien ykkösvalinta tv-ohjelmia katsottaessa. Tästä syystä mielestämme somesisältö toimii todella hyvin myös telkkarissa, nettitv:n ja YouTuben rinnalla”, kertoo Social Media Fab Oy:n toimitusjohtaja Heidi Tammiruusu.

Social Media Fab striimaa kuuden tunnin päivittäisen ohjelmiston SoMeTV:ssä ja se jää näkyville kanavalle 24 tunniksi.

”Kanavalla nähdään mm. YouTube- ja somevaikuttajien tuottamia ohjelmia sekä kanavan omaa sisältöä. Ohjelmiston viihdearvon ovat varmistaneet somesta ja julkisuudesta tunnetut henkilöt muun muassa Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Elias & Vilma ja Daniel Lehtonen & Eve. Myös katsojilla on mahdollisuus lähettää omia videoita kanavalle esitettäväksi”, Tammiruusu jatkaa.

Uraauurtava uudistus tv-toimialalla

Hybridi-tv:n välityksellä jaeltava SoMeTV on toimialalla ensimmäinen netti-tv-sisältö, joka jaellaan samanaikaisesti myös perinteisen televisioruudun välityksellä.

”Siinä missä online ja televisio on perinteisesti nähty kilpailijoina toisilleen, mahdollistaa SoMeTV jakeluteiden yhdistämisen laajemmaksi kokonaisuudeksi, joka hyödyttää sekä katsojia että mediayhtiöitä”, kertoo Digitan nettijakelusta vastaava johtaja Tatu Kaskela.

Digitan kehityshankkeiden ratkaisut mahdollistavat nettisisältöjen kasvattamisen ensin netin kautta isolle ruudulle ja siitä luontevasti aina laajojen yleisöjen tv-jakeluun.

”Televisiolla on vahva rooli suomalaisessa yhteiskunnassa. Se on tutkitusti vaikuttava ja tehokas media, joka tavoittaa kerralla suuret katsojamäärät. Näemme että suosituimmat nettisisällöt kannattaa nostaa myös isoon ruutuun”, Kaskela jatkaa.

Hybriditelevisioiden määrä jo 350 000

Hybridi-tv on älytelevisio, joka mahdollistaa tv-kanavaan ja yksittäisiin tv-ohjelmiin liitettävät lisäpalvelut. Esimerkkeinä hybridi-tv:n lisäpalveluista ovat muun muassa äänestäminen televisio-ohjelmissa ja vuorovaikutteinen tv-mainonta. Kanavien yhteyteen tuodut hybridi-tv-palvelut näkyvät tällä hetkellä Digitan antenni-tv-verkossa ja Telian Kaapeli-TV:ssä.

Hybridi-tv-laitteiden suosio kasvaa jatkuvasti. Tällä hetkellä aktiivisesti hybridi-tv-palveluita käyttäviä laitteita on jo yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä viime vuotiseen tilanteeseen. Digita arvioi, että vuonna 2020, kun antenniverkossa siirrytään uuteen jakelutekniikkaan, hybridi-tv-laitteiden määrän olevan yli 1 000 000.

SoMeTV:n näkyvyyden Digitan antenni-tv-verkossa voi tarkistaa Karttapalvelusta.

SoMeTV-kanavaa voi katsella hybridi-tv-laitteella, joka on kytketty Digitan antenni-tv-verkkoon ja internettiin.

Mediayhteydenotot

Digita Oy, Head of Business Tatu Kaskela, +358405877729, tatu.kaskela@digita.fi

Social Media Fab Oy, toimitusjohtaja, Heidi Tammiruusu, +358 44 3777097, heidi.tammiruusu@socialmediafab.com

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.

Social Media Fab on täyden palvelun some-digi-toimisto. Tuotamme sisältöä kaikkiin digitaalisiin kanaviin. Tuoteportfoliostamme löytyy WOI.fi – Word of Inspiration -yhteisö, joka tarjoaa asiakkaille johdettua ja monikanavaista vaikuttajamarkkinointia sekä SoMe TV, joka sekoittaa perinteisen television sekä sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, josta katsojan on helppo nauttia.

Asiakkaillemme pyrimme tarjoamaan aina jotain uutta!