Tarkista tietosi tulevaisuuden televisiosta: 4 faktaa HybridiTV:stä
Julkaistu: 20.1.2017
HybridiTV yhdistää tv:n, radion, sosiaalisen median ja netin mahdollisuudet, ja kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Rohkeimmat tarttuvat vuorovaikutteisen television kaupallisiin mahdollisuuksiin juuri nyt. Listasimme asiat, jotka jokaisen tulevaisuuden televisiosta kiinnostuneen tulisi tietää.
1. Punaisen napin takana, 18 kanavalla
HybridiTV toimii antenniverkkoon kytketyissä televisioissa, joissa on nettiyhteys ja HybridiTV-ominaisuus (HbbTV). Jo nyt merkittävässä osassa Suomessa myytävistä televisioista on HybridiTV-ominaisuus, vaikkei sitä erikseen mainittaisi. HybridiTV:n sovellukset aukeavat 18 kanavalla kaukosäätimen punaista nappia painamalla.
2. Yli 500 000 televisiota kytketty hybridiin
HybridiTV-palveluiden pariin on Suomessa kytketty jo yli 500 000 televisiota. Digitan arvioiden mukaan vuonna 2020 HybridiTV-palveluiden parissa tulee olemaan miljoona televisiota. Laitekannan uudistuessa Hybriditelevisioiden määrä tulee kasvamaan jatkuvasti.
3. Mainostajalla päivittäin 3 tunnin ajan mahdollisuus aktivoida kuluttajia
Suomalaiset katsovat televisiota noin kolme tuntia päivässä: mainostajalle HybridiTV tarjoaa mahdollisuuden vuorovaikutukseen kuluttajan kanssa tuon kolmen tunnin ajan. Televisio kokoaa edelleen suuret massat merkityksellisten hetkien ajaksi yhteen ja HybridiTV:n mahdollisuudet korostavat yhteisöllisyyden kokemusta entisestään. Television parissa vietetty ruutuaika sitouttaa katsojaa voimakkaammin kuin nettivideoiden katsominen ja keskittyminen on intensiivisempää kuin nettisurffailussa.
4. Jopa 4% katsojista aktivoitui toimintaan
Digitan HybridiTV:n ensimmäisissä uusista mainontaratkaisuista on saatu erittäin positiivisia tuloksia. Aktivoitumisprosentti oli suurimmillaan ilta-aikaan primetimessa: jopa 4 prosenttia mainosbannerin nähneistä aktivoitui painamaan kaukosäätimen nappia, ja sai näin itselleen ilmaiskupongin. 4% click-ratea voidaan pitää erittäin korkeana verrattuna esimerkiksi nettimainonnan tehokkuuteen.
HybridiTV:n palvelut ja toiminnot kehittyvät kovaa vauhtia, joten mukana kannattaa olla nyt.